Lasertechniek

In Kliniek de Meern wordt veelvuldig gebruik gemaakt van de Genius Dental Laser. De Genius Dental Laser is een spray-gekoelde Nd:YAG-laser van Deense makelij. De laser is uitermate geschikt voor allerlei parodontologische behandelingen, zoals flapchirurgie, kroonverlenging en lip- of tongbandcorrectie.Genius Dental Laser

Een behandeling met de Genius dental laser biedt hetzelfde resultaat als de conventionele methodes, maar met o.a de volgende voordelen:

• Minimale bloedingen
  • Geen hechtingen
  • Geen napijnen of nawerkingen.

De behandelduur kan hierdoor met soms wel 50% verkort worden.

Lip- en tongbandcorrectie by baby’s.
Sinds 2017 behandelen we, in samenwerking met de lactatiekundigen van Baby & Borstvoeding uit Utrecht (Middenburcht 116, 3452 MT VLEUTEN, 06-57939050), ook zuigelingen met te korte tongriempjes en/of te strakke lipbandjes. Vanwege een te kort tongriempje en/of een te strak lipbandje, kunnen er problemen ondervonden worden bij het geven van voeding en dus de groei van het kindje. Goed zuigen kan lastig zijn en daardoor veel pijn bij de moeder veroorzaken. Zie ook de sites www.babyenborstvoeding.nl en www.borstvoeding.com. Onze parodontologe kan korte tong- en lipbandjes corrigeren. Er treedt weinig bloeding op en uiteraard vindt de behandeling in een chirurgische setting plaats. U mag bij de behandeling aanwezig zijn en achteraf heeft u in een ruime kamer de gelegenheid om uw kindje te troosten en eventueel te voeden onder begeleiding van een lactatiekundige.